TheraMed

Centrul Pinocchio

Pinocchio

Gradinita My Kids

My Kids

Statistici

Vizitatori: 53309243

Pentru tine si copilul tau !

GradinitaOrtodoxaSfEcaterina
 
Jocul terapeutic PDF Imprimare E-mail

Psiholog scolar Rodica InczeAutor: Psiholog specialist RODICA INCZE
Cabinet Individual de Psihologie
Str. Dr. Vasile Saftu, nr. 38 - Brasov
Telefon: 0745.122107
E-mail:
Aceasta adresa e-mail este protejata impotriva spamului, JavaScript trebuie activat pentru a putea vizualiza pagina.

Folosirea jocului în diferite situaţii ale vieţii unui copil poate aduce alinare şi perceperea pozitivă a acelei situaţii. Adeseori părinţii prea obosiţi, prea aglomeraţi de griji sau de probleme scapă din vedere faptul că alături de ei creşte un copil. Un copil care percepe viaţa din prisma jocului şi din dorinţa de a se face înţeles de părinţi prin aceste manifestări comportamentale numite joc. Jocul este folosit atât ca metodă instructiv-educativă în vederea învăţării şi asimilării unor informaţii într-un cadru formal (grădiniţe), cât şi ca procedeu terapeutic de depistare a anumitor suferinţe (psihice sau organice) şi de comunicare a acestora.

Deoarece ne aflăm într-o perioadă mai apropiată de familie, cand putem să ne dedicăm mai multe ore copiilor noştri vă propun să vă jucaţi cu copii Dvs câteva jocuri.

1. Jocuri  de conştientizare a propriului corp
JOCUL UMBRELOR

Descrierea jocului: Pentru acest joc nu este nevoie decât de o sursă de lumină şi un paravan sau chiar peretele din încăpere. Copilul este pus între lumină şi paravan/perete, fiind antrenat în a proiecta pe perete diferite segmente ale propriului corp. În tot acest proces copilul va fi ajutat de părinte; în prima fază a jocului se poate ca părintele să fie cel care realizează demonstrativ jocul umbrelor, copilul doar încercând să recunoască fiecare umbră cărui segment corporal îi aparţine; ulterior copilul va fi cel care va proiecta umbra unor părţi ale corpului său.
Argument psihologic
Se consideră că teatrul de umbre este preferat de copii deoarece îmbină relaxarea cu învăţarea prin joc. Este solicitată imaginaţia copiilor, atenţia şi spiritul de observaţie, percepţia umbrei propriului corp şi ulterior recunoaşterea diferitelor segmente ale acestuia.
De urmărit:
• Care segmente ale corpului sunt mai uşor recunoscute şi în cazul cărora apar dificultăţi;
• Care segmente ale corpului sunt proiectate de mai multe ori sau cu mai mare plăcere de către copil;
• Reacţiile copilului din timpul jocului.

2. Jocuri de conştientizare a primelor semne de boală
JOCUL  „JUCĂRIA E BOLNAVĂ”

Descrierea jocului: Copilul este învăţat că şi jucăria sa preferată (se va folosi numele jucăriei) suferă de aceeaşi boală ca şi el, doar că jucăria vorbeşte numai cu el, aşa încât e singurul care ştie în ce moment jucăria simte prima durere. Astfel, dacă vrea ca jucăria să nu plângă din cauza durerii, trebuie cât mai repede să o anunţe pe mămica şi împreună să ajute jucăria. Dacă uită şi spune prea târziu, jucăria nu mai poate lua medicamentele şi atunci nu-i mai trece durerea. După ce anunţă durerea jucăriei, i se poate spune copilului că trebuie să ia medicamentul împreună cu aceasta – fiincă jucăriei îi este frică – dar el poate să-i dea un exemplu bun, fiindcă e mai mare şi mai curajos.
Argument psihologic
Proiecţia asupra jucăriei preferate e un procedeu uşor de asimilat şi de aplicat în jocurile pentru copii. În jocul descris mai sus se urmăreşte proiectarea senzaţiei de durere a copilului asupra jucăriei şi verbalizarea acestuia cu mai mare uşurinţă. În plus, copilul se simte valorizat, fiind cel care poate ajuta jucăria să nu mai sufere.
De urmărit:
• Frecvenţa cu care copilul declară că jucăria simte durerea;
• Ce jucărie foloseşte pentru acest joc;
• Măsura în care ceea ce declară copilul se confirmă ulterior.
(În acest joc este important să folosim şi alte surse pentru a ne da seama dacă copilul fabulează sau descrie stări care le simte).

3. Jocuri pentru exprimarea sentimentelor
JOCUL „SUNT POVESTITOR”
Descrierea jocului: Se dă un început de poveste pe care copilul este rugat să o continue, spunându-i-se că el poate fi povestitor şi poate compune singur poveşti. Începutul dat se stabileşte în funcţie de anumite stări pe care bănuim că le are copilul şi dorim să ni le clarificăm;
„Sunt trist pentru că..................”    
„ Un copilaş de x ani (se foloseşte vârsta copilului), cu păr brunet şi ochi albaştri (personajul poate să se asemene fizic cu copilul) a pornit într-o zi de primăvară spre...........”
Argument psihologic
Faptul că i se dă copilului posibilitatea de a fi povestitor sau scriitor constituie un factor de valorizare, de apreciere a copilului, care va contribui la creşterea stimei de sine a copilului – adică a părerii pozitive pe care el o are despre propria persoană. Povestea compusă de copil reflectă un mesaj intern al acestuia, anumite dorinţe, gânduri, nevoi, inclusiv cele asociate sau provocate de boală. Începutul dat ne oferă posibilitatea de a controla informaţia pe care dorim să o obţinem de la copil, deoarece a fost ales în funcţie de ceea ce dorim să ne clarificăm.
De urmărit:
• Fluenţa ideilor;
• Direcţia pe care o ia povestea;
• Personajele folosite şi corespondenţa acestora cu personajele cunoscute de copil;
• Pauzele sau blocajele de pe parcursul poveştii;
• Tonalitatea vocii în general şi în funcţie de personajele care vorbesc;
• Starea afectivă a copilului în timpul jocului şi chiar după terminarea acestuia.
Orice se întâmplă în timpul jocului şi nu vă este clar poate fi notat şi discutat cu specialiştii din domeniu, la care puteţi apela ori de câte ori ceva din comportamentul copilului vă sugerează că ar putea fi vorba de o afecţiune sau vă indică un disconfort de orice fel al acestuia.

UN AN NOU FERICIT CU BUCURII ŞI ÎMPLINIRI!


Citeaza acest articol pe site-ul tau Vizualizat: 12346

  Comenteaza articolul

Numai utilizatorii inregistrati pot scrie comentarii.
Va rog autentificati-va sau inregistrati-va.

Powered by AkoComment Tweaked Special Edition v.1.4.6
AkoComment © Copyright 2004 by Arthur Konze - www.mamboportal.com
All right reserved

 
< Precedent   Urmator >

Gradinita Disney

Gradinita Disney

Clubul Oaki

ABC Dance

Autentificare






Parola uitata?
Utilizator nou? Creare cont

Sondaj

Pe ce criteriu va bazati in alegerea gradinitei?
 

Evenimente

« < August 2018 > »
M T W T F S S
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Gradinita

Gradinita Sfanta Ecaterina

Cauta in site

 
SC JRC SRL © 2007 - Toate drepturile rezervate - Termeni si conditii de utilizare