TheraMed

Centrul Pinocchio

Pinocchio

Gradinita My Kids

My Kids

Statistici

Vizitatori: 49452642

Pentru tine si copilul tau !

GradinitaOrtodoxaSfEcaterina
 
Scoala Parintilor PDF Imprimare E-mail

Psiholog specialist Rodica InczeAutor: Psiholog specialist RODICA INCZE
Cabinet Individual de Psihologie
Str. Dr. Vasile Saftu, nr. 38 - Brasov
Telefon: 0745.122107
E-mail:
Aceasta adresa e-mail este protejata impotriva spamului, JavaScript trebuie activat pentru a putea vizualiza pagina.

"Parinti buni → Copii si mai buni"
ARGUMENT
„ Când părinţii  explică, negociază şi argumentează, ambele părţi învaţă. Copilul creşte învăţând despre responsabilitate, stăpânire de sine, egalitate. Copilul este privit ca persoana activă şi competentă; autonomia copilului sporeşte”. 

Şcoala / Grădiniţa este instituţia socială în care se realizează educaţia organizată a tinerei generaţii. Ea este factorul decisiv pentru formarea unui om apt să contribuie la dezvoltarea societăţii, să ia parte activă la viaţă, să fie pregătit pentru muncă.

Familia exercită o influenţă deosebit de adâncă asupra copiilor. O mare parte dintre cunoştinţele despre natură, societate, deprinderi igienice, obişnuinţele de comportament copilul le datorează educaţiei primite în familie. Copilul obţine rezultate şcolare în funcţie de modul în care părinţii se implică în procesul de învăţare.

O modalitate eficientă de implicare a părinţilor în problematica educaţională este crearea în şcoală / grădiniţă a unui centru pentru părinţi. Le este foarte util părinţilor să se întâlnească cu alţi părinţi sau profesori în scopul unui schimb de informaţii, experienţe sau planificări de activităţi împreună.

Există câteva mituri despre implicarea părinţilor în viaţa şcolii / grădiniţei pe care dorim să le demontăm:
• Cea mai  bună modalitate de a fi implicat ca părinte este prin intermediul comitetului de părinţi sau alte forme de asociere şi organizare a părinţilor.
Nu este suficient pentru un părinte să participe numai la întâlnirile lunare / semestriale cu părinţii organizate în şcoală / grădinită pentru a fi considerat implicat în educaţia copiilor. Pentru a sprijini real procesul de învăţare al copilului este nevoie ca părintele să-i ofere oportunităţi de învăţare atât acasă, sprijinindu-l la teme, asigurându-i un spaţiu corespunzător, cât şi pe stradă sau la magazin, ajutându-l să ia decizii şi să aplice în practică lucrurile învăţate. Chiar dacă nu face parte din comitetul părinţilor din şcoală / grădiniţă, are dreptul să se informeze în legătură cu activităţile acestuia.

• Cadrele didactice sunt singurii experţi în educaţia copiilor, iar părinţii nu trebuie niciodată să întrebe sau să solicite informaţii despre ceea ce se întâmplă la şcoală.
Familia şi cadrele didactice au roluri diferite în educaţia copiilor. Copiii au cele mai mari beneficii atunci când relaţia părinte-educator este bazată pe respect şi încredere. Părinţii pot iniţia discuţii cu educatorii copilului pentru a clarifica diferite aspecte, iar educatorii le apreciază interesul şi îi văd ca parteneri în educaţia copiilor.

• Impactul implicării părinţilor asupra rezultatelor şcolare ale copiilor depinde de venitul financiar, nivelul de educaţie sau statutul profesional.
Cercetările confirmă că implicarea familiei în experienţele şcolare ale copiilor au efecte pozitive asupra atitudinii copiilor faţă de şcoală / grădiniţă, indiferent de situaţia financiară a părinţilor sau de nivelul educaţional al acestora. Cel mai mult contează atitudinea părinţilor faţă de învăţare şi faţă de şcoală. Sunt părinţi care nu au timp pentru implicarea în activităţile şcolii / grădiniţei, dar ei pot arăta cât de importantă este educaţia pentru copil şi cât de mult îi interesează progresele copilului.

• Cei care sunt responsabili de implicarea părinţilor sunt educatorii, părinţii / familia şi elevii.
Un parteneriat real între părinţi şi şcoală / grădiniţă nu se rezumă doar la relaţia între părinţi şi profesori. Părinţii au nevoie să cunoască toate persoanele care sprijină educaţia copilului lor: educatorul, echipa de educatori, ingrijitori ai clasei, directorul grădiniţei, consiliul administrativ al gădiniţei şi autorităţile publice. Părinţii pot influenţa aceste persoane prin participarea la „Şcoala părinţilor”.

Ce beneficii obţin părinţii din aceste activităţi?
1.
părinţii învaţă forme de disciplină ce nu implică recompensa şi pedeapsa;
2. părinţii şi copiii deschid şi păstrează între ei canale eficiente de comunicare;
3. părinţii învaţă cum să stabilească întâlnirile de familie;
4. părinţii şi copiii învaţă cum să rezolve probleme şi cum să se angajeze eficient în rezolvarea conflictelor;
5. părinţii  învaţă cum să încurajeze copiii.

DECI ……. PĂRINŢII SUNT PRIMII CARE TREBUIE SĂ STABILEASCĂ O BUNĂ COMUNICARE CU ŞCOALA / GRĂDINIŢA  ŞI ASTFEL, DUMNEAVOASTRĂ ŞI COPILUL VEŢI REUŞI SĂ FIŢI ŞI MAI BUNI PRIETENI.


Citeaza acest articol pe site-ul tau Vizualizat: 23954

  Comenteaza articolul

Numai utilizatorii inregistrati pot scrie comentarii.
Va rog autentificati-va sau inregistrati-va.

Powered by AkoComment Tweaked Special Edition v.1.4.6
AkoComment © Copyright 2004 by Arthur Konze - www.mamboportal.com
All right reserved

 
< Precedent   Urmator >

Gradinita Disney

Gradinita Disney

Clubul Oaki

ABC Dance

Autentificare






Parola uitata?
Utilizator nou? Creare cont

Sondaj

Pe ce criteriu va bazati in alegerea gradinitei?
 

Evenimente

« < January 2018 > »
M T W T F S S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4

Gradinita

Gradinita Sfanta Ecaterina

Cauta in site

 
SC JRC SRL © 2007 - Toate drepturile rezervate - Termeni si conditii de utilizare